Header Ads

Instagram’da Nasıl Fenomen Olunur?

Instagram artık yalnızca arkadaşlarınızla bağlantı kurup fotoğraflarınızı paylaşacağınız bir mecra değil – 2018 yılından bu yana geniş kitlelere adınızı duyurmak ve yeni bir iş kurmak için de kullanılan güçlü bir platforma dönüşmüş durumda. Öyle ki bu yılın sonunda Instagram’ın mobil reklamcılık gelirinin tahminen 6,8 milyar dolara ulaşması bekleniyor- söz konusu gelir iki yıl öncesinde 1,8 milyar dolardı.
Instagram bugün ev hanımlarını, ya da evde kalıp çocuklarına bakma zorunluluğundaki çoğu anneyi başarılı birer şapka tasarımcısına; kurumsal şirket çalışanlarını ise birer gezgine dönüştürebiliyor. Bu nedenle, Instagram fenomeni- başka bir deyişle influencer– olmak istemeniz ya da markanızı geniş kitlelere duyurmak adına Instagram’ı araç olarak kullanma düşünceniz hiç de mantıksız değil.
Bu yazıda Instagram’da kendilerine yer edinmeyi başarmış Instagram fenomenleri ile yaptığımız röportajlardan kesitler sunacak ve onların kılavuzluğu ile Instagram fenomeni ya da influencerı olmak için neler yapmanız gerektiğinden bahsedeceğiz. Böylece markanızı dünyayla paylaşmaya ve kendi kitlenizi yaratmaya bir adım daha yaklaşmış olacaksınız.

“Fenomen” Kavramı


İşe ilk olarak fenomen kavramının ne ifade ettiğine değinerek başlayalım.
Fenomen deyince çoğunuzun aklına Instagram hesabıyla “ün” salmış kişiler geliyor değil mi?
Ancak, durum tam olarak öyle değil.-en azından konuştuğum Instagram fenomenleri için.
Instagram influencerı veya fenomeni olmuş bu kişilerle yaptığım görüşmeler boyunca gözüme çarpan ortak tavır şuydu: “Ünlü” kelimesi çoğunu rahatsız ediyordu.
Neden mi?
Sanırım söz konusu kelime bu insanların hedeflediği şeyi değil, daha az önem arz eden başka şeyleri çağrıştırıyordu. Örneğin, güzellik ve seyahat üzerine 40 bin takipçiye sahip bir sayfayı yöneten Instagram fenomenlerden biri konuyla ilgili şu sözleri sarf etmişti: “Sakın, Instagram ünlüsü olmaya kalkmayın! Güzel bir iş ortaya koyun ve uygulamayı rekabet aracın olarak değil, ilham kaynağınız olarak kullanın.”
Anlayacağınız, Instagram dünyasında “ün” ve “etki” iki ayrı başarı ölçütünü temsil ediyor. Ün, belirli bir sayı değeri ile ölçülürken, etki biraz daha az niceliksel bir şey olarak yorumlanıyor – takipçi kitlenizle kurduğunuz derin, otantik bağ ile.
Şimdi bu bilgilerin ışığı altında Instagram fenomeni olma sürecini incelemeye başlayalım.

Instagram’da Nasıl Fenomen Olunur?

Bu süreci şu altı başlık altında inceleyeceğiz:
1.Özgün ve orijinal içeriklere sahip olduğunuzdan emin olun.
2.Markanız değişime uğrasa da siz özgünlüğünüzü koruyun ve değişime ayak uyduracak esnekliğe sahip olun.
3.Hedef kitlenize odaklanın.
4.Mikro markalarla çalışmayı tercih edin.
5.Fotoğrafçılık becerilerinizi geliştirin.
6.Pes etmeyin.
Özgün bir Instagram içeriği oluşturmanızın geniş bir sosyal etki alanı yaratma yolundaki çabalarınıza olumlu bir katkı sağlayacağı kesindir, ancak yukarıda belirttiğim tüm aşamalardan layıkıyla geçebilmeniz en az  özgünlük çabanız kadar önemlidir.
İşte Instagram’da iz bırakmanız ve sıradan bir kullanıcı olmanın da ötesine geçip bir  “fenomene” dönüşmeniz için yapmanız gerekenler:

1-Özgün ve orijinal içeriklere sahip olduğunuzdan emin olun.

Konuştuğum tüm Instagram fenomenleri  paylaşımlarınızda bizzat deneyimlediğiniz, gerçek içerikleri kullanmanız gerektiği konusunda hemfikir oldular.
Bu nedenle söz konusu içeriğiniz olduğunda nicelikten çok kaliteye odaklanmalısınız. Sürekli vasat gönderiler yayınlayıp durmaktansa çok daha seyrek zaman aralıkları ile olsa dahi birinci sınıf kalitede içerikler paylaşmalısınız.
Bu, bence de çok doğru bir yaklaşım olurdu – hatta içerik oluşturmaya ilişkin her türden platform için de geçerli olmalı bu yaklaşım. Çünkü hedef kitleniz, ilgisini çekmekten uzak binlerce hikaye,video, fotoğraf veya duruma maruz kalmaktansa yüksek kaliteli yani sofistike birkaç gönderiyi tercih edecektir.
Paylaştığınız içeriğin gerçekliği ve söz konusu içeriği bizzat deneyimlemiş olmanız da en az sunacağınız kalite kadar önemlidir. Unutmadan söyleyelim, içeriklerinizde kendinizi başkalarıyla kıyaslamaktan da kaçınmalısınız.
Takipçisi olduğunuz ve gönderilerini/marka imajlarını içten içe kıskandığınız binlerce hesabı düşününce, özgün kalmanın kulağa ne denli zor geldiğini tahmin edebiliyorum. Öyle ki kimi zaman sıradan bir Instagram kullanıcısı olan ben dahi Instagram üzerinden çok daha cafcaflı bir hayat sergilemenin cazibesine kapılıp hayatıma ilişkin paylaşımlarda dürüstlük ilkemden vazgeçme noktasına gelebiliyorum.Sizler için de aynı şeyin geçerli olduğuna eminim.
Ve yalnız değiliz.
Instagram hesaplarında çocuk dostu, sağlıklı tarifler oluşturan ve 600.000’den fazla takipçisi olan iki kadın fenomenimiz de kimi zaman bizim gibi hissettiklerini belirtiyor ancak her şeye rağmen otantik kalmamız ve her daim kendimiz olmamızı öğütlüyorlar. Bu, çevrim içi ya da çevrim dışı her türlü ortamda kendinize,ilkelerinize ve kişisel markanıza sadık kalmanız gerektiği anlamına geliyor.
Yaklaşık 150.000 takipçili bir fitness fenomeni ise Instagram içerikleriniz için niş yaratmaya ilişkin bazı tavsiyelerde bulunuyor. “Nişinizi veya sizi öne çıkaran özelliği bulup Instagram içeriklerinizde kullanmaya ilişkin pek çok şey söylendiğini duydum, ancak gerçek şu ki takipçilerinizle gerçek benliğinizi paylaşmanız, insanlarla daha güçlü, daha içten bir bağ kurmanıza dolayısıyla da daha çok takipçi kazanıp daha büyük bir etkileşim ağı yaratmanıza sebep oluyor.”
Son olarak, 270.000 ‘den fazla takipçisi olan bir gezgine kulak verelim. Kendisi marka sadakatinin bu süreçte kritik bir öneme sahip olduğunu iddia ediyor. Bu nedenle, önünüze gelen her iş teklifini dikkate almamalı, seçici olmalısınız. Markanıza ya Instagram kimliğinize yönelik sadakatinizin derecesi, takipçilerinizin size göstereceği sadakat ile doğru orantılıdır.
Yani, aldığınız ilk sponsorluk teklifini kabul etmek cazip bir fikirmiş gibi gelse de, uzun vadeli büyüme için takipçilerinize değer sunacak markalarla ortaklık kurmaya odaklanmalısınız.

2- Özgünlüğünüzü koruyun ancak gerektiğinde değişime ayak uyduracak esnekliğe de sahip olun.

Instagram fenomenlerine ait hesapları incelediğinizde uygulamayı markalarına has bir kavrayış içinde kullandıklarını hissedebilirsiniz – en azından ben hep böyle hissettim. Bunu doğrulamak adına 140.000’den fazla takipçiye sahip olan fenomenlerden birine -sağlık ve fitness üzerinde çalışıyor- Instagram hesabını oluştururken nasıl bir marka yaratacağına ilişkin bir fikrinin olup olmadığını sordum.
Kendisi bize şunları söyledi: “Hayatım boyunca bakış açımı başkalarıyla bütün özgünlüğüyle paylaşmak gibi bir hedefe ulaşmak istedim, üstelik sayfamı açtığım o ilk dönemler İstanbul’a yeni taşınmıştım ve henüz kimseyi tanımıyordum… Bu yüzden bu işi hele de bu şartlarda gerçekleştirmek benim için hiç de kolay olmadı. Ne zaman ki takipçilerim gittikçe artmaya başladı, ancak o zaman projeler, topluluklar ve markaların en koyu savunucu olabileceğim gerçek bir platforma sahip olduğumu fark ettim. Demem o ki yaklaşık üç yıl önce yarattığım marka günden güne değişip gelişmeye başladı, hatta başlangıçtaki moda ve güzellik üzerine çalışan biri olma kimliğimi rekabetçi bir sporcu olmaya kadar taşıdım. İlk günlerde bunu hayal dahi edemezdim ama markam değiştikçe hayatım da değişti! “
Instagram söz konusu olduğunda gerçek ve özgün kalabilmenin tek yolu -her ne kadar kulağa ironik gelse de- değişime açık olmaktır. Takipçileriniz gerçek sizi görebildiklerine inanıyor, sizinle kurdukları güçlü bir bağın varlığından söz edebiliyorlarsa Instagram dünyasında da, gerçek yaşam yolculuğu boyunca da sizinle birlikte ilerler, aynı yolu yürür ve hep birlikte büyüyüp değişmeyi arzularlar.

3-Hedef kitlenize odaklanın.

Instagram’da bir marka kimliği oluştururken aynı anda hem özgün hem de değişime açık olmanız gerektiğini konuşmuştuk. Şimdi bir de bunun neden bu kadar önemli olduğu üzerine konuşalım: Sadık takipçi kavramından bahsedelim.
Instagram fenomeni olmak isteyen kişi bunu güçlü bir topluluk oluşturmadan veya takipçileri ile sağlam bir bağ kurmadan yapamaz. Bu nedenle her zaman hedef kitlenize değer katmaya odaklandığınızdan emin olmalı ve sizi gerçekten benzersiz kılacak şeylere odaklanmalısınız.
Nihayetinde Instagram fenomenliği de hayattaki diğer pek çok rol gibi bir miktar profesyonellik içeriyor, bu nedenle takipçilerinize ne vaat edeceğiniz üzerine düşünmeniz son derece önemli. Yaklaşık 350 bin takipçiye sahip bir moda fenomeni bu konuyu şu ifadelerle açıklıyor:  “Birinci adım kesinlikle nişinizi bulmak olmalı, sonra takipçilerinize nasıl bir hizmet sunacağınızı belirlemelisiniz. Bu hizmet kombin önerilerinden tutun da yeni markalar ya da yeni alışveriş rotaları keşfetmeye kadar hemen her şey ile alakalı olabilir. Bu süreçte dikkat etmeniz gereken tek şey, herkes için her şey olmaya çalışmaktan ziyade özünüze sadık kalmaya odaklanmaktır. “
İnsanlar sizin ulaşılabilir bir insan olduğunuza inandıklarında sizinle bağlantı kurmaktan da çekinmez, dürüst olmanızı ve kendinize dair her şeyi iyi kötü ayırt etmeksizin paylaşmanızı talep ederler.
#Nofilter(filtresiz) hashtag’inin kullanım sayısı 400.000’i geçmeyen #sponsorship(sponsorluk) ile karşılaştırıldığında tam 235 milyon kez(!) fazla kullanılmasının bir nedeni var. Sonuçta Instagram, gerçek insanları gerçek deneyimleri aracılığıyla birleştirmeyi amaçlayan bir platform. Dolayısıyla öncelikleriniz takipçilerinizi hayat mücadelelerinize ortak etmek olmalıdır, bu sayede başarılarınıza onlar da en az sizin kadar sevinebilirler.

4-Mikro markalarla çalışmayı tercih edin.

Bir marka oluşturduktan ve markanız için sadık bir takipçi kitlesi yarattıktan sonra kendinizi belirli markalar tarafından ulaşılmaya ve onaylanmaya hazır hissedebilirsiniz. Ancak, Nike veya L’Oréal vb. büyük markalarla çalışmak için mesaj göndermek gibi bir yönteme başvurmanız iyi bir başlangıç ​​stratejisi olmayabilir.
140 binden fazla takipçisi olan bir fenomenimiz bu bağlamda mikro(küçük) markalarla çalışmanın önemini vurguluyor: “Instagram’daki mikro markalar, ticarete açık küçük işletmeler olmaları bakımından harikadır. Üstelik onlar da tıpkı sizin gibi takipçi peşindedirler. 30 binin altında takipçisi olan bir influencer iseniz, karşılığında ödeme alacağınız bir ticari ürün yaratmakla işe başlamanız en iyisi olacaktır. Tıpkı sizin gibi Instagram piyasasına yeni adım atmış, yani aynı gemide olup sundukları hizmeti/ürünü eşit derecede beğendiğiniz bir mikro işletme bulmaya odaklanmalısınız. Bu tarz şirketlerin sizden bahsetmeleri veya size ait paylaşımları kendi hesaplarında kullanma olasılıkları çok daha yüksektir.”
Mikro markaları nasıl mı bulacaksınız?
Instagram pazarlaması üzerine araç ve yöntemler sunan web sitelerinden yararlanabilirsiniz. Uzmanlığınıza ilişkin hashtag’leri tarayarak da mikro markalara ulaşmanız mümkündür. Örneğin, #saglikliyasam etiketi sizi benzer bir sektördeki diğer marka veya influencerlara ulaştıracaktır. Çalışmak istediğiniz markaları bulduğunuzda, onlara doğrudan mesaj gönderebilir veya kendileriyle e-posta yoluyla iletişime geçebilirsiniz.
Son olarak, 110 binin üzerinde takipçisi olan iki gıda influencerinın konuya ilişkin söylediklerine kulak verelim: “Yapmayı en sevdiğimiz şeylerden biri, halen daha seslerini duyurmayı başaramamış ve hikayelerini anlatmak için birilerini arayan küçük markalar veya yeni restoranlarla çalışmak.  Instagram akışımızda yalnızca gerçekten önemsediğimiz veya deneyimlediğimiz şeylere yer vermeyi tercih ediyoruz. İçeriğin arka planındaki gelir kısmına odaklanmıyor ya da kişisel markamızla eşleşmeyen öğeleri hesaba dahi katmıyoruz, çünkü bunların influencer pazarlamanın/Instagram pazarlamasının ruhuna aykırı olduğuna inanıyoruz. “

5-Fotoğrafçılık becerilerinizi geliştirin.

Fotoğraf paylaşımında çoğu zaman, telefon veya Instagram filtreleriniz yeterliymiş gibi gelir – bazen olurlar da. Ancak kendinizi sıradan bir Instagram kullanıcısından ayırmak ve bir fenomen olmak istiyorsanız çok daha iyi kalitede fotoğraflar paylaşmalı, bunun için de fotoğraf ve video ekipmanlarına olabildiğince yatırım yapmalısınız.
İyi bir fotoğraf ile mükemmel olan arasındaki farkı yaratan profesyonel bir kamera ve kaliteli bir lenstir – böylesi bir ekipman, gönderilerinizin diğer hesaplar tarafından tekrar tekrar yayınlanma potansiyelini artırır, böylece takipçi kitleniz daha da büyür.
Kendinizi sıradan kullanıcılardan ayırmak adına ekstra bir çaba sarf etmeniz şarttır. Becerilerinizi geliştirmek için ekipmana ve fotoğrafçılık kurslarına para harcamalısınız.
Ekipmanlara yatırım yapmanız harika bir fikirdir, ancak söz konusu ekipmanların nasıl kullanılacağını bilmiyorsanız aldıklarınız hiçbir işinize yaramaz. Skillshare vb. beceri eğitimi veren sitelerden yararlanabilir ya da fotoğrafçılığa veya fotoğraf düzenlemenin temellerine ilişkin YouTube derslerine katılabilirsiniz.. Bu eğitimleri alıp bilginizi tatmin edici seviyelere ulaştırmanızın ardından bir üst seviyeye, yani kaliteli ekipmanları kullanma sürecine geçebilirsiniz.
Sonuçta amacınız takipçi kitlenize değer sunmaktır. Bu nedenle, Instagram dünyasında da tıpkı diğer hizmet alanlarında olduğu gibi uygun araç gereçleri kullanmanız veya çevrim içi kurslar almanız uzun vadede daha büyük getirilere ulaşmanızı sağlayacaktır.

6-Pes Etmeyin.

Her işte olduğu gibi, Instagram’da başarının en önemli bileşenlerinden biri kararlı olup çabuk pes etmemektir.
Bu nedenle sizlere sabırlı olmanızı ve kendinizi sevmenizi öğütlüyoruz. Vazgeçmeyin, gönderilerinize/paylaşımlarınıza devam edin. Zaman içinde kendinizi geliştireceksiniz. Eğer yalnızca rakamlara odaklanırsanız bu işi yarışa dönüştürmekle kalırsınız, bunun yerine paylaştığınız anlamlı içeriğe odaklanmalı, işinizle gurur duymaya ve sıkı çalışmaya devam etmelisiniz.
Instagram fenomeni olmak sanıldığı kadar kolay değildir. Her ne kadar getirisi bir hayli yüksek bir iş gibi görünse de bu noktaya gelebilmek için zaman ayırmaya istekli olmanız gerekir. Sunacağınız içeriğe yönelik tutkunuz zor zamanları atlamanıza yardımcı olacaktır.
Özetle, tutkulu olduğunuz içeriği yayınlayın, özgün ve otantik bağlantılar kurun ve deliler gibi çalışın. Takipçi ağınızı bizzat oluşturmaktan çekinmeyin. Instagram kullanıcıları genellikle kendilerini sayfalarının ardına gizlemeyi tercih ederler, bu da insanlarla gerçek bir bağ kurma girişiminizi benzersiz kılar. Yani, ne olursa olsun sahiciliğinizden ödün vermemeli ve canınızı dişinize takmalısınız.
Bence hepimiz, değerli çabaların asla kolaylıkla gerçekleşmeyecekleri konusunda hemfikiriz. (Üstelik peşinde olduğunuz ün ya da etkiden hangisi olursa olsun, durum değişmeyecektir.) Umarım sunduğum bu ipuçları Instagram deneyiminizi bir nebze de olsa kolaylaştırır.



Hiç yorum yok